کد خبر: 1226712
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
بایرن و رئال در نیمه‌نهایی اروپا می‌جنگند
بایرلورکوزن خیلی زود قهرمان شد و نسخه بایرن را پیچید. از دست رفتن جام قهرمانی لیگ آلمان برای غول فوتبال این کشور بسیار سنگین بود و انتقاد‌ها از توماس توخل را شدت بخشید. تیم توخل یکی از ضعیف‌ترین فصل‌های تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد؛ از دست دادن بوندس‌لیگا و کنار رفتن از جام‌حذفی و حالا مانده لیگ قهرمانان. بایرن آخرین‌بار در سال ۲۰۲۰ با عبور از پاری‌سن‌ژرمن قهرمان اروپا شد
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: باواریایی‌ها قربانی کردن رئال‌مادرید را آخرین راه باقی‌مانده برای جبران یک فصل ناکام می‌دانند. دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با جدال بایرن‌مونیخ – رئال‌مادرید آغاز می‌شود و هواداران بایرن کلیدی‌ترین مسئله‌ای است که غول آلمانی بر آن تکیه کرده است. باشگاه بایرن از همه هواداران خواسته در این روز‌های حساس تیم محبوب‌شان را تنها نگذارند. در بیانیه باشگاه آمده که همه لباس قرمز به تن کنند: «بازی با رئال ‏مسابقه‌ای است که همه دنیا به آن چشم دوخته‌اند. همه نگاه‌ها به ‏مونیخ و آلیانس آ‌ر‌ه‌ناست. درخواست تیم و مدیران باشگاه از هواداران ‏این است که در آن روز استادیوم باید کاملاً قرمزپوش شود. سکو‌های ‏رئال‌مادرید توسط هوادارانشان سفیدپوش می‌شود. کمد‌های لباستان را بگردید ‏و چیز‌های قرمز پیدا کنید. چند دهه است که در همه بازی‌های بایرن ‏شعار «ما همه قرمز هستیم»، بوده است. با همان روحیه این‌بار هم ‏می‌آییم.»
بایرلورکوزن خیلی زود قهرمان شد و نسخه بایرن را پیچید. از دست رفتن جام قهرمانی لیگ آلمان برای غول فوتبال این کشور بسیار سنگین بود و انتقاد‌ها از توماس توخل را شدت بخشید. تیم توخل یکی از ضعیف‌ترین فصل‌های تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد؛ از دست دادن بوندس‌لیگا و کنار رفتن از جام‌حذفی و حالا مانده لیگ قهرمانان. بایرن آخرین‌بار در سال ۲۰۲۰ با عبور از پاری‌سن‌ژرمن قهرمان اروپا شد و این دفعه وضعیتش وخیم است. میزبان امشب هر سه بازی آخرش در لیگ را پیروز شده و روحیه خوبی برای رویارویی با مادریدی‌ها دارد. توخل تاکنون هشت بار به عنوان سرمربی رودرروی رئال قرار گرفته است؛ سه پیروزی، چهار تساوی و تنها یک شکست. باواریایی‌ها در دور حذفی ابتدا لاتزیو را حذف کردند و بعد هم آرسنال را. تعداد زیاد مصدومان هم یکی از چالش‌های تیم میزبان است. به گفته توخل سرمربی تیم، گنابری قطعاً به بازی امشب می‌رسد و مشکلی برای بازی کردن ندارد. او همچنین امیدوار است جمال موسیالا و لروی سانه را نیز در این بازی سخت و حساس در اختیار داشته باشد. 
هری کین نقطه قوت بایرن است و از هر نظر این مهاجم امید اصلی تیمش محسوب می‌شود. ستاره انگلیسی در اولین فصل حضورش در تیم آلمانی ۴۲ گل زده و دروازه هر ۱۷ تیم آلمانی را باز کرده است. کین با دبل کردن در مصاف با فرانکفورت، تعداد گل‌های زده در دوران حرفه‌ای خود را به ۴۰۰ گل رسانده است. باز کردن دروازه رئال هدف بعدی این بازیکن است: «امیدوارم بتوانیم اعتماد به نفس خوبی در بازی امشب داشته باشیم. تمرکز تمام تیم روی بازی مقابل رئال است. بازی سختی است و ما باید مانند سطحی که از خود مقابل آرسنال نشان دادیم، بازی کنیم یا حتی بهتر از آن. رئال تیم فوق‌العاده‌ای دارد و افتخارات زیادی در این رقابت‌ها کسب کرده است. واقعاً مشتاق جو عالی طرفداران در ورزشگاه برای این بازی هستم. اگر همه چیز خوب پیش برود، امیدوارم چند گل بزنم. در فرم خوبی هستم و اعتماد به نفس دارم. اگر هم‌تیمی‌هایم مانند تمام فصل به من کمک کنند، این کار را انجام می‌دهم.» در سوی مقابل کارلو آنچلوتی مهار هری کین را در دستور کار دارد. به نظر می‌رسد رودیگر، مدافع آلمانی مسئولیت مهار مهاجم حریف را برعهده داشته باشد. صدرنشین لیگ اسپانیا خودش را برای قهرمانی لالیگا آماده کرده است. البته رئالی‌ها تجربه خوبی در شکست بایرن دارند و این‌بار نیز قصد تکرار خاطرات خوش گذشته را دارند. در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بایرن گرفتار خشم قو‌های سفید شد و از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان کنار رفت. بااین‌حال در سال ۲۰۱۲ این باواریایی‌ها بودند که در همین مرحله تیم اسپانیایی را حذف کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار